Så da ringte jeg min mor å spurte om hun kunne lese oppskriften til meg slik at jeg fikk skrevet den ned. etter at jeg hadde skrevet den ned, klarte jeg å lage et hull i kjolen min, som også er strikket men kjøpt på butikk.
Så i full gråt lette jeg etter nål og brun tråd, men tråden var forduftet. så jeg reiv av meg kjolen å begynte å strikke istedet, da kroppen til ugla var ferdig måtte jeg feste en tråd som ble i det korteste laget, men da var også stoppnålen min forduftet... så da var vi på'n igjen med tårer... og jeg bestemte meg for å ta med meg kjolen å gå til Farmor.
Da jeg kom dit var hun helt på styr, farfar var sendt på sykehuset, ikke noe alvorlig men han hadde følt seg syk kvelden før, og var svimmel i dag. men da jeg var der fikk jeg både stoppet kjolen min og lån med meg en stoppnål hjem. å jeg fikk låne en Dvd de hadde fått til jul, en de hadde fått av Inge, en farfar er onkel til.
Umontert ugle, ferdig stilles i morgen forhåpentlig vis:)
Da alle delene til ugla var ferdig bestemte vi oss for å sette på Filmen.
Filmen heter Tuva frå Tarva. det er en serie laget av nrk.
Bak på coveret står det:
Følg Tuva på hennes eventyr på Tarva. Ramona blir hennes nye bestevenn og sammen opplever de mange ting. Tuva får en kaninunge, men den må hun smugle hjem da moren ikke vil ha kjæledyr i huset. Flere dyr i fokus når Tuva får være med på lamming på våren, og når hun bestemmer seg for å lage ærfugldyne til Kråka, tøy-dyret sitt. det blir også en tur ut på sjøen for å fiske torsk på lillejulaften. det blir mer spennende på Tarva enn det hun hadde trodd...
Filmen er skrevet å basert på å vise barn hvor morsomt friluftsliv kan være.
Fikk ikke snudd bildene.
''Tuva til venstre og Ramona til høyre

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar