torsdag 19. januar 2012
TANNLEGEN
Jaja, da var tannlege besøket på Melhus over stått, noe som gikk forbausende bra. bortsett fra nå i kveld når stinget løsnet :S så det blir vell tannlege besøk i morgen også :(
onsdag 18. januar 2012
Onsdag
I dag har jeg hatt en slapp av dag... først 4timer oppgaver, 2 timer foredrag og 1time slaraffenlivet.
da jeg kom hjem, gikk jeg rett på sofaen å la meg, sovnet som en stein og våknet i 7 tiden, så da var denne dagen gått også.
i morgen skal jeg til tannlegen på melhus og trekke en tann, gud hvor eg gruer meg :S
på tur hjem skal vi hente jennifer, som vi skal ha i helgen og hente hunden vi skal passe :)
håper på en god helg :D
da jeg kom hjem, gikk jeg rett på sofaen å la meg, sovnet som en stein og våknet i 7 tiden, så da var denne dagen gått også.
i morgen skal jeg til tannlegen på melhus og trekke en tann, gud hvor eg gruer meg :S
på tur hjem skal vi hente jennifer, som vi skal ha i helgen og hente hunden vi skal passe :)
håper på en god helg :D
lørdag 14. januar 2012
Lørdag
Har vært en travel uke uten blogging. men nå når jeg endelig fikk tid så må jeg vell skrive noen ord.
i dag har jeg og Anne Britt vært på Ikea tur, koselig tur med bilen til pappa :)
i morgen står min 19 bursdag for tur, men den blir vell som alle andre.
tidligere i uken ''krasjet'' med en annen bil, eller vi tok speilene til hverandre,, klarte ikke å bli enige så nå er saken sendt til forsikringsselskapene.
har nettopp baket cookies og laget gele :)
i dag har jeg og Anne Britt vært på Ikea tur, koselig tur med bilen til pappa :)
i morgen står min 19 bursdag for tur, men den blir vell som alle andre.
tidligere i uken ''krasjet'' med en annen bil, eller vi tok speilene til hverandre,, klarte ikke å bli enige så nå er saken sendt til forsikringsselskapene.
har nettopp baket cookies og laget gele :)
søndag 8. januar 2012
Lørdag og Søndag
Lørdagen ble tilbringt i lag min gode venninne Ane på shopping runde og spilling med hennes brødre
shoppingen var ment for at jeg skulle finne meg støveletter, noe som er lettere sagt enn gjort, jeg hater sko... og fant meg heller ingen støvletter denne dagen heller. men jeg klarte å handle uansett, det ble en singlet, en sånn pepper greie i Rosendahl, en liten ring til Jennifer, Garn til å strikke sokker til min svigerinne, brød og melk. så jeg klarte å bruke penger :)
da vi var ferdige med shoppingen dro vi hjem til henne, da jeg hadde parkert ringte Leander å lurte på om vi skulle innover å handle mat, jaja, tenkte jeg, og ble med, satte igjen bilen min der og dro. da jeg kom tilbake for å hente bilen, gikk jeg inn for å klippe Ane, men først fikk jeg godteri av hennes mor :D
etter jeg hadde spist opp og Ane var klipt, spilte vi et sånn ord forklaringspill med hennes brødre, noe som var hysterisk morsomt :)
da jeg kom hjem spiste jeg og Leander mossaka og så Himmelblå.
Søndag besto av å strikke sokker, se Himmelblå, Klippe Anne Britt og gjøre lekser...
en typisk søndag for min del :)
shoppingen var ment for at jeg skulle finne meg støveletter, noe som er lettere sagt enn gjort, jeg hater sko... og fant meg heller ingen støvletter denne dagen heller. men jeg klarte å handle uansett, det ble en singlet, en sånn pepper greie i Rosendahl, en liten ring til Jennifer, Garn til å strikke sokker til min svigerinne, brød og melk. så jeg klarte å bruke penger :)
da vi var ferdige med shoppingen dro vi hjem til henne, da jeg hadde parkert ringte Leander å lurte på om vi skulle innover å handle mat, jaja, tenkte jeg, og ble med, satte igjen bilen min der og dro. da jeg kom tilbake for å hente bilen, gikk jeg inn for å klippe Ane, men først fikk jeg godteri av hennes mor :D
etter jeg hadde spist opp og Ane var klipt, spilte vi et sånn ord forklaringspill med hennes brødre, noe som var hysterisk morsomt :)
da jeg kom hjem spiste jeg og Leander mossaka og så Himmelblå.
Søndag besto av å strikke sokker, se Himmelblå, Klippe Anne Britt og gjøre lekser...
en typisk søndag for min del :)
fredag 6. januar 2012
fredag
Da er første skoledag etter ferien unnagjort...
Å nå har jeg mye å gjøre...
Praksis rapport som skal leveres den 12.01, og på mandag får vi mappeoppgave om vi sikkert har 1 og en halv uke på å gjøre.
Så har vi mål forberedelser til vi skal skifte praksis plass...
Og ikke minst så har jeg vet hus og en bil som er bombet...
Kles haugen er uendelig, koppvasken er uendelig, og dette skulle ha vært fikset på 2 dager...
Jeg ser ikke målet jeg skulle oppnå med et ryddigere hus og bil og liv...
I morgen tror jeg at jeg skal i vei å handle meg litt nytt, ny bukse og nye sko
også må jeg huske å kjøpe garn slik at jeg får strikket noen nye par med sokker til min svigerinne.
Hun ønsket seg grå eller svart med hjerter, så jeg får se hva jeg får til :)
Å nå har jeg mye å gjøre...
Praksis rapport som skal leveres den 12.01, og på mandag får vi mappeoppgave om vi sikkert har 1 og en halv uke på å gjøre.
Så har vi mål forberedelser til vi skal skifte praksis plass...
Og ikke minst så har jeg vet hus og en bil som er bombet...
Kles haugen er uendelig, koppvasken er uendelig, og dette skulle ha vært fikset på 2 dager...
Jeg ser ikke målet jeg skulle oppnå med et ryddigere hus og bil og liv...
I morgen tror jeg at jeg skal i vei å handle meg litt nytt, ny bukse og nye sko
også må jeg huske å kjøpe garn slik at jeg får strikket noen nye par med sokker til min svigerinne.
Hun ønsket seg grå eller svart med hjerter, så jeg får se hva jeg får til :)
torsdag 5. januar 2012
3 flotte dager i barnehagen
På tirsdag, onsdag og i dag har jeg hatt seinvakt i barnehagen, jeg har begynt 08:45 og sluttet 16:30. Dagene har godt kjempe fort, vi har vært ute i det fine været og koset oss masse med maling, puslespill, perler og butikk lek og masse mer...
så i kveld så skal jeg se litt Himmelblå og etter på skal jeg se 2 episoder av Hotel Cæsar.
så i kveld så skal jeg se litt Himmelblå og etter på skal jeg se 2 episoder av Hotel Cæsar.
tirsdag 3. januar 2012
hverdagen..
Da har hverdagen begynt igjen... akkurat som jeg fryktet for som kom den alt for fort tilbake, kunne ha tenkt meg iallefall en uke til med ferie men sånn ble det da vist ikke... men å starte uken på en tirsdag og få være i barnehagen første skoledag etter jul er perfekt. jeg elsker å være i barnehagen, noe jeg er så heldig å få være i morgen og torsdag også, snille lærerne mine som lar meg få disse to extra dagene i barnehagen. I dag har jeg gått min første seinvakt alene, da tidligvakta ro satt jeg igjen med 4 unger, som ikke var noe problem å håndtere. jeg har også seinvakt de to andre dagene denne uka.
Etter jobb dro jeg på besøk til Anne Britt og Andrea fadderbarne mitt. Jeg elsker den jenta hun er så skjønn. er så glad for å ha fått være med på nesten alt i hennes første leve år. Nå står snart hennes første bursdag for tur, så da må jeg bake kake og kjøpe pakke til lille prinsæssa mi <3
Resten av dagen skal jeg slappe av og gjøre noen små gjøremål.
Etter jobb dro jeg på besøk til Anne Britt og Andrea fadderbarne mitt. Jeg elsker den jenta hun er så skjønn. er så glad for å ha fått være med på nesten alt i hennes første leve år. Nå står snart hennes første bursdag for tur, så da må jeg bake kake og kjøpe pakke til lille prinsæssa mi <3
Resten av dagen skal jeg slappe av og gjøre noen små gjøremål.
mandag 2. januar 2012
Harrods
Da har jeg tatt mot til meg å prøve en av de nye te ene jeg fikk til jul.
Jeg prøvde den lilla (ja jeg vet den ser blå ut på bilde)
Harrods fruit infusion
Paradise Fruit Cocktail står det på den.
god smak av søte frukter. og er det noe jeg er glad i så er det søte ting :)
mine elskede store kopper med prikker.
Jeg prøvde den lilla (ja jeg vet den ser blå ut på bilde)
Harrods fruit infusion
Paradise Fruit Cocktail står det på den.
god smak av søte frukter. og er det noe jeg er glad i så er det søte ting :)
mine elskede store kopper med prikker.
små glimt fra mitt hjem
Tenkte jeg skulle legge ut noen enkle bilder fra mitt hjem, enkle småting som setter litt personlig preg på hjemmet.
Dette bilder er av stuebordet
vasene og fatet er kjøpt på IKEA, De to hjertene ble kjøpt på Åhlens i Sverige, da jeg og Ane var på jente tur sommer'n 2011.
Jeg elsker deg steinen er kjøpt på favoritt butikken på Hitra som heter Boutique Helene.

Te-boksen er kjøpt på min favoritt arbeidsplass Frøya blomster og begravelsesbyrå.
har jeg kunnet få jobbe med Per ole og oddveig resten av livet hadde jeg utdannet meg som blomsterdekoratør.
Skapet var julegaven fra min mor i 2011.
det er selvsagt fra IKEA
Disse søte koppene er håndlaget av en svensk dame som heter Kerstin Johanson. jeg kjøpte de i en liten håndtverksby i Körrö.
http://www.korrohantverkarna.se/

Disse bildene er det eneste som preger veggene på soverommet vårt.
Rommet til Jennifer er ny ryddet, og det nye bordet og stolen hun fikk fra sin farfar til jul har kommet på plass, der Fantorangen sitter med noe som ligner en badehette og nærmest spiser lysene på fatet.

Denne te'n fikk jeg av min gode venninne Ane til jul, og nå lurer jeg på om jeg skal prøve meg på en kopp med en av smakene.
Dette bilder er av stuebordet
vasene og fatet er kjøpt på IKEA, De to hjertene ble kjøpt på Åhlens i Sverige, da jeg og Ane var på jente tur sommer'n 2011.
Jeg elsker deg steinen er kjøpt på favoritt butikken på Hitra som heter Boutique Helene.
Te-boksen er kjøpt på min favoritt arbeidsplass Frøya blomster og begravelsesbyrå.
har jeg kunnet få jobbe med Per ole og oddveig resten av livet hadde jeg utdannet meg som blomsterdekoratør.
Skapet var julegaven fra min mor i 2011.
det er selvsagt fra IKEA
Disse søte koppene er håndlaget av en svensk dame som heter Kerstin Johanson. jeg kjøpte de i en liten håndtverksby i Körrö.
http://www.korrohantverkarna.se/
Disse bildene er det eneste som preger veggene på soverommet vårt.
Rommet til Jennifer er ny ryddet, og det nye bordet og stolen hun fikk fra sin farfar til jul har kommet på plass, der Fantorangen sitter med noe som ligner en badehette og nærmest spiser lysene på fatet.
Denne te'n fikk jeg av min gode venninne Ane til jul, og nå lurer jeg på om jeg skal prøve meg på en kopp med en av smakene.
søndags kvelden
Kvelden startet med kjedsomhet, før jeg bestemte meg for å strikke en ugle.
Så da ringte jeg min mor å spurte om hun kunne lese oppskriften til meg slik at jeg fikk skrevet den ned. etter at jeg hadde skrevet den ned, klarte jeg å lage et hull i kjolen min, som også er strikket men kjøpt på butikk.
Så i full gråt lette jeg etter nål og brun tråd, men tråden var forduftet. så jeg reiv av meg kjolen å begynte å strikke istedet, da kroppen til ugla var ferdig måtte jeg feste en tråd som ble i det korteste laget, men da var også stoppnålen min forduftet... så da var vi på'n igjen med tårer... og jeg bestemte meg for å ta med meg kjolen å gå til Farmor.
Da jeg kom dit var hun helt på styr, farfar var sendt på sykehuset, ikke noe alvorlig men han hadde følt seg syk kvelden før, og var svimmel i dag. men da jeg var der fikk jeg både stoppet kjolen min og lån med meg en stoppnål hjem. å jeg fikk låne en Dvd de hadde fått til jul, en de hadde fått av Inge, en farfar er onkel til.
Umontert ugle, ferdig stilles i morgen forhåpentlig vis:)
Da alle delene til ugla var ferdig bestemte vi oss for å sette på Filmen.
Filmen heter Tuva frå Tarva. det er en serie laget av nrk.
Bak på coveret står det:
Følg Tuva på hennes eventyr på Tarva. Ramona blir hennes nye bestevenn og sammen opplever de mange ting. Tuva får en kaninunge, men den må hun smugle hjem da moren ikke vil ha kjæledyr i huset. Flere dyr i fokus når Tuva får være med på lamming på våren, og når hun bestemmer seg for å lage ærfugldyne til Kråka, tøy-dyret sitt. det blir også en tur ut på sjøen for å fiske torsk på lillejulaften. det blir mer spennende på Tarva enn det hun hadde trodd...
Filmen er skrevet å basert på å vise barn hvor morsomt friluftsliv kan være.
Ramona er datteren til Inge og Inge er søskenbarnet til pappa. De driver en gård ut på Tarva å har bodd der så lenge jeg kan huske.
Fikk ikke snudd bildene.
''Tuva til venstre og Ramona til høyre
Så da ringte jeg min mor å spurte om hun kunne lese oppskriften til meg slik at jeg fikk skrevet den ned. etter at jeg hadde skrevet den ned, klarte jeg å lage et hull i kjolen min, som også er strikket men kjøpt på butikk.
Så i full gråt lette jeg etter nål og brun tråd, men tråden var forduftet. så jeg reiv av meg kjolen å begynte å strikke istedet, da kroppen til ugla var ferdig måtte jeg feste en tråd som ble i det korteste laget, men da var også stoppnålen min forduftet... så da var vi på'n igjen med tårer... og jeg bestemte meg for å ta med meg kjolen å gå til Farmor.
Da jeg kom dit var hun helt på styr, farfar var sendt på sykehuset, ikke noe alvorlig men han hadde følt seg syk kvelden før, og var svimmel i dag. men da jeg var der fikk jeg både stoppet kjolen min og lån med meg en stoppnål hjem. å jeg fikk låne en Dvd de hadde fått til jul, en de hadde fått av Inge, en farfar er onkel til.
Umontert ugle, ferdig stilles i morgen forhåpentlig vis:)
Da alle delene til ugla var ferdig bestemte vi oss for å sette på Filmen.
Filmen heter Tuva frå Tarva. det er en serie laget av nrk.
Bak på coveret står det:
Følg Tuva på hennes eventyr på Tarva. Ramona blir hennes nye bestevenn og sammen opplever de mange ting. Tuva får en kaninunge, men den må hun smugle hjem da moren ikke vil ha kjæledyr i huset. Flere dyr i fokus når Tuva får være med på lamming på våren, og når hun bestemmer seg for å lage ærfugldyne til Kråka, tøy-dyret sitt. det blir også en tur ut på sjøen for å fiske torsk på lillejulaften. det blir mer spennende på Tarva enn det hun hadde trodd...
Filmen er skrevet å basert på å vise barn hvor morsomt friluftsliv kan være.
Fikk ikke snudd bildene.
''Tuva til venstre og Ramona til høyre
søndag 1. januar 2012
min håpefulle liste!
Ting jeg ønsker å oppnå og få gjort i 2012:
- Kjøpe ny seng
- skifte kjøkken innredning
- få en liten platt utenfor ytterdøren
- pusse opp rommet til Jennifer
- Male stua
- male gangen
- jevne gulvet i yttergangen
- ny kommode, hatthylle i gangen
- ny sofa
- nytt stuebord
- bytte vindu på stuen
- ordne i blomsterbedene
- og en masse masse mer som ikke er i min husk for øyeblikket :)
1.januar!
Alles mål er vell et nytt og bedre liv ved nyttår... jeg har funnet ut at det å sette seg et mål om å trene mere, spise sunnere blir aldri fulgt et år for min del. jeg er alt for lat og ALT for glad i godteri, så det går nok ikke.
Men når en av mine venninner har et mål om å trene eller å gå seg tur iallefall 1 gang i uka, så må jeg vell bare henge meg på, for både min egen del og til selskap for henne.
så dagen i dag begynte jeg med å ta en dusj, for å så rydde rommet til Jennifer og skifte på seng for å så gå en tur.
Har en fin runde som innebærer asfalt, grusvei og tungt terreng, har også mulighet for å gå i fjæra på samme runden.
dagen videre skal jeg rydde vårt soverom og ta en liten runde med rydding av jul. for nå skal jula helt bort.
Men når en av mine venninner har et mål om å trene eller å gå seg tur iallefall 1 gang i uka, så må jeg vell bare henge meg på, for både min egen del og til selskap for henne.
så dagen i dag begynte jeg med å ta en dusj, for å så rydde rommet til Jennifer og skifte på seng for å så gå en tur.
Har en fin runde som innebærer asfalt, grusvei og tungt terreng, har også mulighet for å gå i fjæra på samme runden.
dagen videre skal jeg rydde vårt soverom og ta en liten runde med rydding av jul. for nå skal jula helt bort.
Nyttårs aften
![]() |
| bilde tatt fra Google |
Dagen har jeg til bringt på sofaen i lag med min kjære. og etter som vi begge er syk og har vært det siden den 29. så tok vi lik så godt kremet grønnsakssuppe til middag, for det går enklest ned for øyeblikket. Heldig-heten med sykdommen er at Jennifer dro hjem til sin mor før sykdommen slo inn for fult.
Rakett oppskytingen foregikk på lekeplassen med nesten alle våre naboer. et trivelig lag.
Abonner på:
Innlegg (Atom)


